Jsme soutěživí, úspěchu si ceníme, rádi se s ním svěříme ostatním. Ostatní nás soudí mj. i podle naší úspěšnosti. Marketingově “prodat” medaili je logické a chytré. My, spotřebitelé, ale buďme opatrní: co je to za medaili? Odkud? Kdo všechno soutěžil? Kdo hodnotil?
Ani když bude rozhodčí Zelenka pískat finálový zápas turnaje mezi Horní a Dolní Lhotou, nebude to zápas na úrovni LM, vítěz ale získá zlato a poražený stříbro.
Hrál tam ještě někdo? Kdo?
Tím nijak nesnižuji nasazení hráčů na hřišti! Jen se zeptám, jak by vypadal zápas vítěze nebo poraženého s neúspěšným kvalifikantem o LM.
Analogicky: když vybírám víno, zajímá mě jeho hodnocení, nikoliv medalile. Pokud mi důvěryhodný zdroj sdělí, že toto víno dosáhlo u renomovaného hodnotile 87, 90 nebo i víc bodů, je to pro mě významná informace. Významnější, než medaile ze soutěže vín.
Pokud vidím, že víno za 420 Kč dostalo 79 bodů, pak ho nebudu kupovat. Za tu cenu pořídím víno hodnocené o deset bodů lépe.
Mezi takovými víny budu vybírat – výběr bude stále velmi široký a své znalosti budu moci uplatnit. A pokud je nemám, nezbývá než zkoušet a poznávat.
Přejeme vám šťastnou ruku při výběru vína!